Jak nenaletět na slevy v parfumerii?

Po vánočním nákupním šílenství se prodejci v parfumeriích snaží zaujmout výhodnými nabídkami a nabízí slevy, které často dosahují 70 a někdy i 88 %. Přiznejme si, každý z nás má slevy rád. I když se na první pohled může zdát, že díky slevám nakoupíme výhodně, je velice důležité dát si pozor na pár věcí, abychom nakonec spíše neprodělali.

Jak nenaletět na slevy v parfumeriích nebo e-shopech?

Jak nenaletět na slevy v parfumerii?

Klíčové je vědět, jakou má vůně skutečnou hodnotu, a nenechat se výraznou slevou přesvědčit k nevýhodnému nákupu.

Koupit parfém ve slevě se vyplatí, když máte jasnou představu, jakou vůni chcete nebo potřebujete koupit. Pak můžete nalézt výhodnou nabídku a náramně ušetřit. Ideální je nepodlehnout pocitu, že „když je to tak levné, tak to tady přece nenechám“. Ze zkušenosti vím, že pak má člověk tendenci nakoupit úplné zbytečnosti, které vlastně ani nepotřebuje.

Doporučuji se nejdřív podívat, zde jinde nenabízejí parfém výhodněji. To, že v e-shopech nabízejí vůně se slevou 88 %, ještě neznamená, že jinde nebude levnější i bez slevy, protože ji třeba od začátku nenabízeli s takovou extrémní přirážkou. Taky se stává, že někteří prodejci před slevovými akcemi účelově výrazně zvýší cenu parfémů, aby pak mohli nakupující oslnit pompézními slevami. Znamená to, že inzerují slevy z takových cen, za které se parfémy nikdy ani neprodávaly.

Bohužel prodejci takto „kouzlí“ s čísly vědomě, aby nás přinutili k nákupu. Obří nápis „sleva až 70 %“ dělá ze zboží obrovské lákadlo a mámí z nás peníze. Často je takto velká sleva navázaná pouze na určité výrobky, nebo dokonce jen na nějaký „okrajový“ produkt, například rtěnku nebo řasenku, ale nikoliv na parfém.

Zvláště ženy mají tendenci ve slevách hodně nakupovat. Podle průzkumu tak činí až 66 % žen. Když nyní uvidíte slovíčko „až“, buďte na pozoru, ve skutečnosti bude sleva mnohem nižší.

Dávejte si pozor také na slevové poukázky. Určitě jste, stejně jako já, obdrželi při vánočních nákupech poukázky s 10 nebo 20% slevou na další nákup. Samozřejmě jsem si vůbec nevšimla hvězdičky, která dole na poukázce informuje o tom, že slevu obdržím, až když v obchodě utratím minimálně 1 000 korun. Někdy se může stát, že se slevová poukázka nevztahuje na vůni, kterou chcete koupit. Doporučuji proto slevové poukázky či různé kupóny důkladně a poctivě přečíst a prostudovat.

Přestože slevy působí jako magnet, buďte obezřetní a nenaleťte na triky obchodníků.

Nakupujete ve slevách? Jaké máte zkušenosti?