Novinky ze světa vůní – duben 2018
Novinky ze světa vůní – duben 2018
Lolita Lempicka – Mon Eau
První vůně Lolita Lempicka byla představena v roce 1997. Nová varianta této vůně byla uvedena na trh loni s názvem Lolita Lempicka Mon Premier Parfum. Letošní novinka, která přijde na trh na jaře s názvem Mon Eau, je čerstvá a ovocná. Vůni otevírá čerstvá vlna, která nese sladko-kyselé ovocné tóny ostružin, malin a anýzu. Krystalické aspekty kosatce ve vzdušném květinovém srdci jsou pokryté tóny jasmínu arabského, položenými na bázi fialek a dřevitě-pižmových tónech.
Roger & Gallet – Feuille de Figuier
Francouzská značka Roger & Gallet uvede na trh novou vůni s názvem Feuille de Figuier, ta následuje populární vůně Fleur de Figuier a Fleur de Figuier Eau de Parfum (tvořené parfumérem Francisem Kurkdijanem). Začátek kompozice je svěží a šumivý, intenzivně citrusový a trochu krémový, kombinující bergamot, mandarinku a galbanum, což evokuje probuzení přírody a životní energii. V srdci je radostná směs neroli a aromatických listů fíků, zatímco základ tvoří benzoin a cedr.
L’occitane en Provence – Terre de Lumiére Intense
Francouzská kosmetická značka L’occitane en Provence uvedla na začátku roku 2017 aromatickou gurmánskou vůni Terre de Lumiére. Vůně interpretuje abstraktní, ale romantickou koncepci provensálského slunce, slavnou „zlatou hodinu“ – tedy první hodinu po svítání nebo poslední hodinu před západem slunce. V létě roku 2017 byly představeny také jeho nové verze – Terre de Lumiere Edition a Terre de Lumiere L’Eau – a v roce 2018 vyjde nový parfém s názvem Terre de Lumiére Intense. Půjde o vůni inspirovanou provensálskými nocemi, která bude intenzivnější díky medu a levanduli, ovšem s extra hřejivou příchutí vanilky, kadidla a oudu.
Cartier – La Panthére Eau de Toilette
Nová vůně francouzského šperkařského domu Cartier z kolekce La Panthere přijde na trh na jaře 2018 pod názvem La Panthére Eau de Toilette. Bude to „divoká“ květinově-cypřišová vůně. Tvůrci chtěli zkrotit živočišnou stránku vůně a vytvořit delikátní a něžný odér na kůži. Čerstvá květinová kytice obsahuje průhledné tóny gardénie, která je jasná, měkká a zářící. Doprovodí ji pižmo a santalové dřevo. Vůně má být elegantní a lehká, ženská a zároveň ambiciózní.
The Body Shop – Black Musk Night Bloom
Vůně Black Musk Night Bloom je inspirována květinami, které se v noci probouzejí do opulentních vůní. Kompozice kombinuje smetanový ylang-ylang a heliotrop se šťavnatým ananasem a červeným bobulovým ovocem položeným na pižmu a orientálních dřevitých tónech.
Abaton – Fior de Chinotto
Italská niche značka Abaton uvede na trh novou vůni s názvem Fior de Chinott, která je specifická a exkluzivní díky jemným květům chinotto, což je typ malého pomeranče s hořce kyselou chutí a líbivou vůní podobnou myrtě. Aroma chinottového ovoce je nezbytná ve slavném italském Amaru (bylinný likér, který se běžně konzumuje po večeři) i v populárním a lahodném Campari. Tvůrci o vůni hovoří jako o mimořádně romantické a jemné, vyvolávající touhu po nových cestách, průzkumu a emočním probuzení. Kompozice začíná jasně, lehce, šumivě, optimisticky. Šťavnaté citrusy se lesknou radostí, mandarinka a citrusové plody zvyšují energii a pozitivní emoce. Jas a jemnost květinové kytice v srdci jsou zdobeny damašskými růžemi, tuberózou, jasmínovými květy a květy chinotta. Teplo a hedvábné tóny jantaru se mísí s medovými tóny, akordy mechu a vzácných dřevin.
Mugler – Mystic Aromatic
Les Exceptions od značky Mugler je exkluzivní kolekce, která se vyvíjí kolem různých témat a interpretací dílen v tradiční parfumerii. Nové vydání, které má být uvedeno na trh na jaře 2018, je Mystic Aromatic – je to vůně zelených bylin a orientálních balzámů. Kompozice má být silným a povzbuzujícím svazkem zelených listů a koření, jako jsou bazalka, tymián, šalvěj a oregano. Balzám Peru (vonodřev) je překvapující složkou kompozice, která díky svým uklidňujícím charakteristickým rysům dává vůni orientální sladkost a aromatickou svěžest ostatních ingrediencí.
Jill Stuart – Crystal Bloom Blissful Breeze
Nová vůně americké módní návrhářky oslavuje příchod jara a patří do kolekce Crystal Bloom. Vůně Blissful Breeze je inspirována rozkvětem zeleně, čerstvým jarním vzduchem, květinovými květy a probuzením přírody. Kompozice oznamuje příchod teplého počasí, osvěžující a příjemné jarní dny, vůni zelené zahrady a vlhké trávy zářící pod ranní rosou, zatímco květiny otevírají své květy a uvolňují nádherné vůně. Skladba začíná citrusovými tóny, které vedou k bohatému květinovému srdci. Citrusové, šťavnaté a čerstvé ovoce a květiny jsou doprovázeny pižmem, což přispívá smyslnosti kompozice.
Nina Ricci – Chant d’Extase
Chant d’Extase vyjde na jaře roku 2018 jako limitovaná edice původní vůně L’Extase z roku 2015, což byl jeden z hlavních parfémových pilířů Niny Ricci, inspirovaných erotikou a fantazií žen. V roce 2016 byla představena verze Eau de Parfum Legere nazvaná L’Extase Caresse de Roses, následovaná dvěma novými vydáními v roce 2017 – Absolute Rose Absolute a Rose Extase. Vůně Chant d’Extase vykresluje obraz imaginární zahrady Le Paradis de Nina Ricci a světoznámé písně Sirén z legend. To vše je znázorněno na vnějším obalu vůně, který ilustrovala polská umělkyně Martyna Zoltaszek. Kompozice představuje smyslnou vůni malin, růží, jasmínu a karamelu.
Nina Ricci – L’Air du Paradis
Nová vůně módního domu Nina Ricci bude uveden na jaře roku 2018 s názvem L’Air du Paradis jako moderní, květinová a ovocná varianta na téma klasického původního L’Air du Temps z roku 1948. L’Air du Paradis zdobí ilustrace umělkyně Martyny Zoltaszekové (stejně jako kompozice Chant d’Extase). Tématem této vůně je exotická zahrada, která vypadá jako ráj s tropickými květinami a ptáky. Ovocné příchutě mučenky a limetky doprovázejí květy frangipani a jasmínu.
Mr. Burberry – Indigo
Nová skladba značky Mr. Burberry s názvem Indigo bude čerstvou, jarní a neformální edicí původního Mr. Burberry z roku 2016. Po interpretaci Burberry Eau de Parfum z roku 2017 bude tentokrát nová vůně energičtější a více povznášející díky motivu inspirovanému čerstvým mořským vánkem na anglickém pobřeží. Vůně Indigo od Mr. Burberry obsahuje citrusy s aromatickými a dřevitými tóny. Představuje muže, který hledá svobodu, osvěžení a novou energii, což je kontrast k jeho hektickému životu v Londýně. Citrón a rozmarýn v horních tónech vedou k aromatickému srdci fialky a máty. Základ je tvořen z teplejších jantarových akordů a dubového mechu, které poskytují hloubku celému složení. Tvůrcem této vůně je mistr parfumér Francis Kurkdjian.
Marc Jacobs – Daisy Love
Nová vůně módního domu Marc Jacobs vyjde v dubnu 2018 s názvem Daisy Love. Vůně je určena pro novou generaci. Daisy Love je květinová gurmánská vůně. V horních notách ji otevírá ovoce moruška (Rubus chamaemoru). Květinové srdce parfému představuje nóty z listnatých stromů (Scalesia pedunculata) založené na snoubení plaveného dřeva a kašmírového pižma.
Cacharel – Agua de Amor Amor
Značka Cacharel uvede na trh letní verzi Amor Amor (2003) pro sezónu 2018 s názvem Agua de Amor Amor. Tvůrci mluví o vůni jako o slunečném a smyslném „tropickém elixíru lásky“. Vůně patří do nové kolekce limitované edice Fiesta Cubana, která zahrnuje také letní verzi Noa – Noa L’Eau. Vůně Agua de Amor Amor je květinově-ovocná, je jako osvěžující koktejl, šumivý a opojný, ideální pro léto. Čerstvé bílé květy, jako je jasmín, jsou obohacené energetickými citrusy a kyselými ovocnými akordy. Kokosová voda a absolutní rum propisují do základů parfému sladký tropický podpis.
Azzaro – Wanted by Night
Módní značka Azzaro uvede na trh na jaře roku 2018 novou vůni s názvem Wanted by Night jako smyslnou večerní edici fougere, tedy pikantní a dřevité vůně, kterou vytvořil Fabrice Pellegrin v roce 2016. Nový parfém je inspirován hedonistickým životním stylem Lorise Azzara během sedmdesátých let. Vůně Wanted by Night je ohlášena jako výbušně dřevitá, pikantně orientální, neomylně smyslná, má být „směsí pokušení a maskulinity“. Kompozice kombinuje exotické dřevo a koření a zdůrazňuje tři hlavní složky: skořici, červený cedr a tabák.
Bvlgari – Omnia Pink Sapphire
Italská šperkařská značka Bvlgari představí nové vydání kolekce Omnia pro jaro roku 2018. Vůně Omnia Pink Sapphire oslavuje zvláštní okamžiky a představuje půvab nové energie a „joie de vivre“ (v překladu radost ze života). Má to být šumivá a rozmarná vůně, která vyzařuje stejnou slunečnou atmosféru jako její barva, a říká se, že je to vůbec první vůně Bvlgari zaměřená na spotřebitele z generace Z (lidé narození v letech 1998 až 2010). Čerstvé citrusové ovocné složení Omnia Pink Sapphire je inspirováno vzácným drahokamem, který symbolizuje mládí a radost z života.
Cerruti – 1881 Essentiel
Módní značka Cerruti uvede na trh novou vůni s názvem CERUTTI 1881 ESSENTIEL jako dřevitou kořeněnou kompozici, která evokuje návrat ke zdrojům, potřebu vrátit se ke kořenům; k tomu, aby se věci shodovaly se základy. Značka vysvětluje: „Je to životní filozofie: pomalý život, kdy člověk potřebuje čas obdivovat krajinu, dýchat teplý vzduch, aby pokožku mohl hladit silný sluneční svit spolu s lehkým vánkem.“ Východ slunce se odráží v citrusovém začátku, kde hrají hlavní roli bergamot, grapefruit a mandarinka. Když se probouzejí smysly, pikantní tóny růžového pepře a bazalky jsou následovány směsí cedrového dřeva, vetiveru a dubového mechu, který přispívá k jednoduchým, elegantním potěšením, zdůrazňujícím pikantní a citrusovou sofistikovanost.
Anna Sui – Fairy Dance Sparkle
Nová vůně americké módní návrhářky čínského původu Anne Sui s názvem Fairy Dance Sparkle vychází na jaře roku 2018 jako flanker Secret Wish z roku 2005 a Secret Wish Fairy Dance z roku 2012. Nová vůně představuje pohádkový svět plný štěstí a radosti; „svět plný nadějí, jasu a snů, kde vládne radost a přátelství“. Kompozice Fairy Dance Sparkle je jasná květinová vůně s ovocnými, zelenými a dřevitými akordy. Otevírá se kombinací citrusů, exotické chuti manga a růžového pepře. Květinové srdce je osvěženo bambusovou složkou a položeno na bázi smetanového dřeva, vanilky a kokosu. Každá vůně Anna Sui představuje cestu po kouzelném světě fantazie a vypráví příběh o přáních, vílách, rockových hvězdách, princeznách a exotických cestách s designem lahví, které patří mezi sběratelské klenoty.
Maison Francis Kurkdijan – Aqua Celestia Forte
Parfumér Francis Kurkdjian připravuje novou vůni Aqua Celestia Forte, která bude uvedena na trh na začátku května 2018. Původní Aqua Celestia byla představena v loňském roce a nová Aqua Celestia Forte sleduje model naznačený dvěma dalšími produkty Aquas v řadě (Aqua Universalis a Aqua Vitae), které oba dostaly své verze Forte. Změna koncentrace také přináší změnu složení. Osvěžující a čistá citrusová vůně Aqua Universalis se ve verzi Forte stává květinovější a trochu sladší a komfortní čerstvá vanilková Aqua Vitae získává bohatý zlatý odstín v edici Forte. V auře absolutního klidu, modré oblohy a moře vyniká záře hřejivého slunce na jaře. Tato energizující svěžest, ztělesněná jasmínem z Egypta a petitgrainem z Itálie, dodává pevnost a intenzitu vůni Aqua Celestia. Je to jako lehký a pižmový výbuch nebe.
Hermès – Eau de Citron Noir
Nová vůně značky Hermès s názvem Eau de Citron Noir bude svěží a bude nás doprovázet po celý den: nabídne křišťálově čistou čerstvost, která vydrží mnoho hodin. Vůně je kombinací živé, chutné svěžesti citrusových plodů s intenzivními, lehce kouřovými a dřevitými tóny černého citronu, které vytvářejí fascinující kontrast. Další nóty zahrnují Buddhovu ruku (citronová odrůda), ceylonský černý čaj a paraguayské dřevo. V barevné kolonii Hermès se tato nová tvorba dodává v čiré, tmavě modré lahvičce, která prohlubuje kontrast světla a stínu.
Trussardi – Scent of Gold
Italská značka Trussardi uvede na trh novou vůni s názvem Scent of Gold jako součást své luxusní unisexové linie inspirované vůní Orientu, která doposud zahrnovala Amber Oud z roku 2016 a The Black Rose z roku 2017. Vůni Scent of Gold tvoří orientální koření a dřevo. Horní nóty zahrnují citrusy a koření, stejně jako molekulu Symris Noir Prunol D®, která představuje čerstvý pohled na vůni kandované švestky. Srdce hromadí květinové nóty a tabák a zahrnuje vanilku, pačuli a labdanum.
ETRO – Udaipur
Italská módní a parfémová značka ETRO oslavuje letos své 50. výročí, neboť tento módní dům vznikl už v roce 1968. Etro je proslulé absolutně jedinečným stylem v módě, barvách a tkaninách, kromě toho si ale udržuje vlastní velmi elegantní parfémovou linku. Nová vůně Udaipur (Eau de Parfum) evokuje jak léto ve Středomoří, tak i zahrady Maharádži. Je to hymna oslavující dovednosti italských řemeslníků, magii Indie a mnoho spojení mezi těmito dvěma světy, která v průběhu času tkala příběh o fantazii. Vše začíná už samotným názvem Udaipur, což je bílé město Rádžasthánu s výhledem na jezero Pichola, známé jako Benátky Východu. Vůně začíná čistým a radostným objetím jasmínu sambac kultivovaného v Indii, kde jeho andělské a ušlechtilé okvětní lístky představují požehnání během svatebních obřadů, dávání milosti, podporu štěstí a romantiky. Šumivý a výbušný bergamot dodává vůni svěžest v harmonii s růžovým pepřem a magnólií, ostatní nóty jsou vzájemně vyladěny tak, aby vytvořily silnou, ale jemnou melanž. V srdci vůně se skrývá pohlazení gardénie a lotosového květu, doprovázené jasmínem. V základu se pižmové a kašmírové dřevo spojují s intenzitou pačuli a dávají svou pečeť na exotický akcent této vůně.
Ralph Lauren – Romance Rosé
Nová interpretace vůně Romance z roku 1998 vychází na jaře roku 2018 jako limitovaná edice módního domu Ralph Lauren s názvem Romance Rosé. Nový flanker je ohlášen jako elegantní a šumivá vůně, která ztělesňuje jas a svěžest jara. Romance Rosé je květinově-ovocná kompozice s dřevitými a pižmovými tóny. Začátek je šumivý a svěží díky aromatu citrusů a ovoce. Srdce obsahuje květinové nóty, jako jsou růže, jasmín a fialky na bázi pačuli a pižma.
Nasomatto – Nudiflorum
Nová vůně italské niche značky Nasomatto s názvem Nudiflorum je vůně, která vás vyzývá, abyste se zcela odevzdali, překračovali hranice a pocítili hloubku mlhavé intuice. Nudiflorum je čichová intimita. Je to interpretace pocitu, že se člověk něčeho dotýká.
Štíhlý dotek holé kůže, která proniká přes povrch a stane se vaší součástí. Je přírodní, primitivní a smyslná. Parfém je nyní k dispozici výhradně v Liberty London (offline) a speciální parfémové oleje o obsahu 4 ml všech vonných látek jsou k mání prostřednictvím internetového obchodu Nasomatto, kde si můžete také předobjednat běžnou verzi Nudiflorum.
Floraïku – Wind In My Hand
Niche značka Floraïku, inspirovaná japonskou kulturou, tradicemi a obřady, uvede na jaře 2018 novou vůni s názvem Wind In My Hand. Kompozice je citrusová, aromatická, se sofistikovanou dávkou mystiky, pocházející z kadidla. Světelný a šťavnatý začátek mandarinkového oleje se mísí se srdcovými tóny, ve kterém šíří bylinný čaj maté vůni sena a jemné aroma tabáku.
Givenchy – Encens Divin
V dubnu 2018 uvede značka Givenchy na trh nové vydání vůně Encins Divin jako součást luxusní kolekce L’Atelier de Givenchy. Tato kolekce se poprvé představila v roce 2014 a zahrnuje kvalitní ingredience, z nichž každá má v parfumérství specifickou roli. Orientální, pikantní a aromatické složení nového vydání je navrženo tak, aby vyvolávalo záhadnou, strašlivou a tajemnou atmosféru. Je to vůně černé barvy, která je jedním z hlavních témat tohoto módního domu. Vzácná pryskyřice, která byla po staletí pálena při posvátných rituálech, je inspirací této kompozice. Koření v horních tónech kompozice pak vede k srdci růží, pryskyřic, dřeva a aromatických not, to vše je přitom založeno na jantaru a vanilce.