Novinky ze světa vůní – říjen 2018
Novinky ze světa vůní – říjen 2018
Etro Musk – Eau de Parfum
Italský módní dům Etro, který založil Gimmo Etro v roce 1968 a dodnes ho tato rodina vlastní, neustále hledá inspiraci v Orientu. K oslavám 50. výročí ohlásila značka novou vůni Etro Musk Eau de Parfum, což je nová verze originální Eto Musk Eau de Toilette, která byla představena už před 14 lety. Etro Musk Eau de Parfum je limitovaná edice, která odráží vůni čerstvého vzduchu po dešti; tvůrci o ní hovoří jako o uvolňující a osvěžující vůni elegantního pižma, lesa a květin, vůni klasické i současné zároveň. Kompozice zůstává věrná původnímu obsahu citrusových tónů v horních notách, v srdci jsou bílé růže a lesní akordy a dřevěné pižmo v základu.
Tom Ford – Lost Cherry
V listopadu 2018 uvede na trh niche značka Tom Ford novou vůni s názvem Lost Cherry. Jde o gurmánskou vůni zdobenou květinami a sladkým třešňovým likérem. Nejnovější vůně oslavuje speciální bonbónové téma, je jemná, sladká a nenasytná. Tvoří ji černá třešeň, třešňový likér, hořké mandle, sirup griotte, turecká růže, jasmín sambac, balzám Peru, opékané tonka fazole, santalové dřevo, vetiver a cedr, které zároveň dávají vůni šlechetnost.
Chanel – No. 5 Red Editions
Poprvé v historii módního domu Chanel je legendární láhev z čirého skla, původně navržená Coco Chanel, prezentována v nové barvě – okázalé, ohnivě červené pro tři omezené edice vůní Chanel No. 5: Eau de Parfum, Parfum a L‘Eau. Pravoúhlá láhev s jednoduchými liniemi, navržená v roce 1922 a upravená o dva roky později, se stala symbolem luxusu a parfumerie 20. a 21. století. Chanel No. 5 Red Edition bude k dispozici od 1. listopadu 2018.
Paco Rabanne – Pure XS For Her
Nová vůně značky Paco Rabanne s názvem Pure XS For Her je popisována jako divoká a velmi provokativní. Erotická květinově-orientální edice je propagovaná novou ambasadorkou značky, americkou herečkou a modelkou Emily Ratajkowski. Ylang-ylang, popcorn, vanilka, santalové dřevo a mošusové semínko (ambrette seeds) dávají vůni erotický náboj.
Badgley Mischka – Eau De Parfum
Americký módní dům Badgley Mischka, založený v roce 1988 designéry Markem Badgleym a Jamesem Mischkou, patří mezi 10 nejlepších amerických módních značek podle časopisu Vogue. Jejich první vůně byla vyrobená pod licencí Revlon, Richard Herpin ji vytvořil jako cypřišově-ovocnou kompozici inspirovanou kolekcí módního domu. V roce 2018 získala licenci společnost TPR Holdings a nyní představuje novou edici Badgley Mischka Eau De Parfum jako čerstvou květinovou vůni. I tuto kompozici vytvořil Richard Herpin. Obsahuje tóny z magnólie, tuberózy, pivoňky, jantaru a pižma. Návrháři se nechali inspirovat magnóliovými stromy, které rostly na koňské farmě v Kentucky.
Lancôme – Ô de Lancôme Fourreauté
Značka Lancôme uvede na trh novou vůni Ô de Lancôme Fourreauté. Nejnovější vydání Ô de Lancôme Fourreauté upřednostňuje jasné citrusové tóny, květiny, bylinky a zeleň Středozemního moře, které jsou tvarovány transparentním a třpytivým způsobem. Kompozici otevírají citrusy a květinové noty, mezi nimiž nechybí citron, mandarinka a bergamot. Díky tomu je vůně živá a dominantní. Akordy srdce pak představují jasmínové a zimolezové květiny, které poskytují kompozici sladkost, obklopenou navíc bohatou kyticí čerstvých aromatických bylin, jako jsou bazalka, rozmarýn a koriandr. Kytici pak následuje směsice dubového mechu a dřevitých tónů santalového dřeva a vetiveru.
Lalique – Mon Premier Cristal Blooming
V loňském roce značka Lalique uvedla na trh kolekci Mon Premier Cristal s vůněmi Sensuel, Lumiere a Tendre. Letos značka uvede na trh stejné vůně v nové interpretaci lahví pod názvem Mon Premier Cristal Blooming. Nyní drží lahvičky vůní elegantní budoárový styl a jsou tak nejen součástí rituálu krásy, ale také sběratelským předmětem.
Dolce & Gabbana – Velvet Sicily
Exkluzivní parfémová řada Velvet Collection od společnosti Dolce & Gabbana byla představena v roce 2011 a každoročně se rozšiřuje o jednu nebo dvě kompozice. V září 2018 přibyla do kolekce nová, ženská citrusová a květinová vůně Velvet Sicily. Citrusově-květinová kompozice na bázi pudru a pižma evokuje vůni čerstvě umytého prádla, sušeného na slunci. Heliotrop společně se santalovým dřevem připomíná mandlové pečivo specifické pro Sicílii, což doplňují citrusové a květinové tóny.
Givenchy – L’Interdit (2018)
Mezi prvními parfémovými kompozicemi módního domu Givenchy byla legendární vůně L’Interdit z roku 1957, která byla věnovaná herečce Audrey Hepburn jako nejvýznamnější múze tohoto módního návrháře. V průběhu let měla vůně řadu reinterpretací, jako je L’Interdit 2 z roku 1993, L’Interdit z roku 2003 a L’Interdit v rámci sbírky Les Parfums Mythiques z roku 2007. V roce 2018 vychází její nová, moderní verze nazvaná L’Interdit, jako květinově-dřevitá kompozice. Parfém je postaven na kontrastu mezi kyticí bílých květin (včetně jasmínu, tuberózy a pomerančového květu) a intenzivních dřevitých a zemitých tónů pačuli a vetiveru.
Zeromolecole – Tredici
Nová vůně italské niche značky Zeromolecule nese název Tredici, tedy třináct. Italové na rozdíl od většiny světa toto číslo považují za šťastné (nešťastné je v Itálii číslo 17). Vůně je jemná, orientální charakter jí dává pikantní růžový pepř spolu pudrovou a krémovou kombinací vanilky a kosatce, balzám Peru s benzoinem a cedrovým dřevem jí zase dodávají teplo a hřejivost.
Mugler Alien – We Are All Alien
Značka Mugler uvede na trh novou sběratelskou skladbu slavné vůně Alien – s názvem We Are All Alien. Vůně zůstává věrná originálu, ale pro tuto edici je charakteristická barevná lahvička lakovaná zvláštním způsobem. Každá láhev tak bude individuální a zcela odlišná.
Jennifer Aniston – Chapter Two
Nová vůně herečky Jennifer Aniston s názvem Chapter Two je ohlášena jako luxusní vůně, která představuje přírodní půvab a bezstarostnou eleganci, lákavé a atraktivní vlastnosti, aniž by se o ně nějak tvrdě snažila. Kompozice je květinově-dřevitá se „zlatou aurou“. Její svrchní tóny obsahují smetanové, ovocné, kokosové a vodní tóny. Srdce zahrnuje sluneční květinové akordy založené na lesním tónu, jantaru a pižmu.
Moschino – Toy 2
Jeremy Scott, módní návrhář a kreativní ředitel značky Moschino, je zpět se zábavnou a ironickou vůní konceptu Toy 2. Vůně Toy 2 je prezentována jako květinově-dřevitá kompozice, kterou otevírají citrusové a ovocné tóny spolu s magnólií. Sametové květinové akordy jsou umístěny v srdci parfému, který končí dřevitými a pižmovými akordy.
Pepe Jeans London – For Her & For Him
Pepe Jeans London je módní značka založená v roce 1973 v londýnské Portobello Road. Nyní značka sídlí ve španělském městě Sant Feliu de Llobregat. Nové vůně od Pepe Jeans London jsou určeny mladým – tzv. generaci Z (lidé narození v letech 1996 až 2010) a nové vůně budou mít premiéru začátkem října 2018.
Pepe Jeans for Her je mléčná gurmánská vůně, která má zajímavou láhev v podobě růžového martini ve skleničce. Kompozice obsahuje mandlové mléko, marshmallow, vanilku z Madagaskaru, jantar a pižmo.
Pepe Jeans for Him přichází v láhvi ve tvaru koktejlového šejkru a obsahuje tóny z levandule, ananasového džusu, vanilky a pražené kávy.