10 jasných znamení, že jste si koupili falešný parfém – padělek
Koupit si falešný parfém, tedy padělek, nemá smysl. Nikdy totiž nevíte, z jakých nepředstavitelně mizerných přísad dávají pracovité čínské ručičky padělky dohromady. Navíc mám za to, že parfém je jediný luxusní výrobek, který je v současnosti k dispozici již skutečně každému. Dokonce si ho mohou dopřát i lidé s tenčími peněženkami, protože dnes jsou v regálech parfumerií k mání opravdu dobré a příjemné alternativy.
Vím, že jsou spotřebitelé, kteří kvůli úspoře peněz volí padělky, ale věřte mi, že to za to v dlouhodobém horizontu nestojí. Nejen z pohledu kvality, ale ani kvůli trvanlivosti. Na druhé straně jsou ale milovníci parfémů, kteří by se rádi vyhnuli koupi padělků, ale byli nějakým způsobem podvedeni. Jak?
Podívejte se na 10 jasných znamení, že jste si koupili falešný parfém – padělek
1. Originálu se jen podobají. A někdy ani to ne!
Většinou se padělané parfémy jen podobají originálu, ale nejsou totožné. Zjistíte to i podle názvu parfému. Například originální parfém se jmenuje „Lady Million“ a padělek zase „Million Woman“. A třeba takový „Gucci for Women“ vůbec neexistuje! Buďte obezřetní, a pokud neznáte přesný název parfému, podívejte se na internet! Obvyklým trikem padělatelů je, že pro padělek připomínající skutečný parfém použijí neexistující název. Lidé pak mají za to, že už takový parfém viděli někde v reklamě nebo časopise. Nepoznají ovšem, že jim prodejce nabízí padělek, a ne originál.
2. Na ulici vám parfém z tašky nabízí sympatický mladý muž/žena/dívka s poznámkou, že zboží spadlo z kamionu, je z již zavřeného obchodu nebo ukradené z místní parfumerie apod.
Nic takového neexistuje! Kdo by v dnešní době věřil takovému příběhu? Z kamionu nic jen tak nevypadne, maximálně tak rezervní pneumatika! Ani ukrást něco z parfumerie dnes není jednoduché. Takže takovým báchorkám nevěřte.
3. Parfém koupený na tržištích nebo v asijských obchodech
Bez ohledu na to, jak zdánlivě atraktivní se může takový obchod zdát, i v asijských centrech se prodávají falešné parfémy. Je totiž nepředstavitelné, aby mezinárodní distributor prodal v České republice parfémy za velkoobchodní ceny prodejcům, kteří by je pak prodávali na tržišti! Ne. Podstatou značkových parfémů je právě jejich exkluzivita. Cílem je dodávat luxus. Bohužel na špinavém pultu nic takového nemohou nikdy poskytnout. Možná je to pro někoho špatná zpráva, ale na trhu a v asijských centrech opravdu nebývají originální parfémy, ale ohromující množství falzifikátů.
4. Vypadá jako originál, ale něco je divné
Pokud máte špatný pocit z parfému, zvláště pokud jste již nějaký originál použili, pak věřte své intuici. V případě, že je parfém podezřelý nebo se vám na něm z jakéhokoli důvodu něco nezdá, raději výhodné nabídce odolejte nebo se zeptejte zkušenějších.
5. Hadička rozprašovače
Nejčastěji můžete falešný parfém rozpoznat podle rozprašovače. Plastový nástavec uvnitř bývá tlustý a silně nakloněný. Rozprašovač v originálním parfému je naproti tomu umístěn v jednom rohu a je téměř neviditelný, nebo je až na dně flakonu. Vždy si dejte pozor, pokud je rozprašovač příliš dlouhý nebo krátký.
6. Inzertní servery jako Mimibazar, Aukro, Vinted – eBay z Číny
Až na čestné výjimky jsou inzertní servery a aukční stránky plné falešných parfémů – padělků. Stojí za to rozhlédnout se někdy na eBay nebo Aliexpress, kde jsou tuny padělků za neuvěřitelně nízké ceny. Ceny jsou kalkulovány tak, aby byly výhodnější než v parfumeriích, ale zase ne tak moc, aby to nebylo podezřelé. Například: 100 ml EdP Dior J’adore stojí kolem 2 200 Kč, v kamenných obchodech kolem 2 500 Kč a na Aukru najednou 1 200 Kč.
7. 100 ml
Padělky bývají výhradně ve 100ml balení. Proč? Je to účinnější a méně nákladné. Padělatelé se neobtěžují s 30ml balením, to by totiž museli prodat 3x více zboží. Všude, kde narazíte na podezřele levné nabídky nových a již „použitých“ 100ml parfémů, buďte ve střehu! Nejvíce si dejte pozor, když na nějaké stránce prodejce nabízí pouze 100ml balení, a vy víte, že daná značka prodává i další balení. Některé značky se vyrábí v maximálním balení 75 ml nebo 125 ml, ale nikdy 100 ml.
8. Příliš levný
Vím, je to smutné, ale musíte se smířit s tím, že originální a velmi kvalitní parfém zkrátka pod určitou cenovou hranicí nezískáte. Vždycky doporučuji podívat se v parfumeriích či parfémových e-shopech a srovnat si ceny. Pak uvidíte, že rozdíl mezi cenami je maximálně 200 až 300 korun. Pokud je něco příliš levné, je to zároveň podezřelé.
9. Známé značky
Některé hodně žádané světoznámé značky jsou mezi padělateli extrémně oblíbené. Jde například o značky Chanel, Gucci, Dior, Nina Ricci, Hugo Boss, Lacoste a další. Originální parfémy jsou totiž drahé, a tak padělatelé počítají s tím, že málokdo odolá výhodné nabídce. Padělatelé zpravidla míří na laiky a méně zkušené spotřebitele, kteří o značkách nemají takový přehled. Případně na mládež, která si drahé parfémy nemůže dovolit.
10. Podomní prodej
I v dnešní době existují podomní prodejci, kteří u vás zazvoní a nabídnou francouzský parfém značky XY. Doporučuji tyto lidi okamžitě poslat pryč, protože nabízený parfém určitě nebude kvalitní, natož originální. A takový prodejce by měl jenom radost, že získal další ulovenou dušičku. Nejlepší obranou je proto před podomními prodejci parfémů zabouchnout dveře!
+ 1 navíc
Někteří lidé jsou v souvislosti s padělanými parfémy tak paranoidní, že vracejí osvědčeným e-shopům parfémy, a to třeba na základě dojmu, že parfém voní trochu jinak. Buďte samozřejmě obezřetní, ale mějte na paměti, že občas výrobci něco změní bez předchozího upozornění. Někdy přímo vůni, jindy zase potisk na krabičce. Chci tím říct, že nejlepší obranou proti padělkům je zásadně kupovat parfémy v kamenných nebo prověřených internetových parfumeriích.
Máte nějaké zkušeností s padělky?
Líbil se vám článek? Sdílejte jej a dejte o něm vědět svým přátelům!