20 niche parfémových značek, které byste měli znát – 1. část

Vůně jsou důležitou součástí naši identity. Prozradí o nás více než naše chování. Existují parfémy, které jsou originální, dá se říct mimořádné, exkluzivní nebo také výjimečné – jsou to „niche“ parfémy, které navazují na tradici parfumérského řemesla. 

vůních zvaný niche  jsem již psala ve svém článku. 

Nyní vám ukážu 20 niche parfémových značek, které byste měli znát (podle abecedy):

1. Annick Goutal – oblíbená rodinná značka francouzského parfémového průmyslu. Nejkrásnější ženy světa i mistři parfuméři si jí jednoznačně váží. Značka lpí na kvalitě a autentičnosti. Kromě špičkové kvality si zaslouží uznání i pohádkové balení. Celou tvorbu korunují jemná díla, již dávno zapomenutá, laskavá a okouzlující, která interpretují ušlechtilé a romantické pocity z dob „Ludvíkovců“.

2. Arquiste – moderní parfémový dům v New Yorku. Značku založil mexický architekt Carlos Huber, který byl návrhářem interiérů pro Polo Ralph Lauren. Na základě své dávné lásky k parfémům začal studovat vývoj vůně a spolupracovat s mezinárodně uznávanými nosy
(Rodrigem Flores Rouxem a Yannem Iron Nierem), aby zachytil čichové vjemy historických momentů. Chtěl v parfémech uchovat historické památky, tvary a náladu inspirované Mexikem, Francií nebo Ruskem. Jeho krásné a složité výtvory jsou svěží a moderní.

3. BYREDO – švédský parfémový dům, který spojuje jedinečné kulturní odkazy z jižní Asie. Zakladatel Ben Gorham, napůl Kanaďan a napůl Ind, čerpá z matčiných indických kořenů. Dělá různé vůně, které spojují Východ a Západ. Pro své parfémy získává základní suroviny z celého světa, ale všechny vůně jsou nakonec ručně zpracované a vyrobené ve Švédsku.

4. CB I Hate Perfume – CB je zkratka pro Christopera Brosiuse, bývalého taxikáře, který založil parfémový dům I Hate Perfume. Název parfémového domu nemá být urážlivý, jen poukazuje na to, že Brosius opravdu nenávidí většinu parfémů, které vnímá jako nepříjemné, silné a syntetické. Jeho vůně jsou proto tlumené, měkké, málomluvné – jsou to velmi příjemné, přírodní parfémy.

5. Cire Trudon – v roce 1643 se stal Claude Trudon majitelem butiku na Rue Saint-Honoré v Paříži, kde začal vyrábět a prodávat svíčky. Jeho svíčky brzy rozzářily farnosti i domácnosti, jedná se o nejstarší a zároveň nejslavnější manufakturu na zpracování vosku na světě. Manufaktura funguje bez přerušení od svého založení, ve své době přitom okouzlila třeba i Ludvíka XIV., Marii Antoinettu a Napoleona Bonaparte. V roce 2007 společnost přijala jméno „Cire Trudon“ a stala se specialistou na výrobu vonných svíček. Dnes na vytváření parfémových svíček spolupracují dobře známé „nosy“. Každá svíčka se vyrábí ručně, čím je garantována její exkluzivita. Luxusní ruční výroba tak pomáhá udržovat odkaz zakladatele Clauda Trudona.

6. Clive Christian – tato značka nese jméno svého zakladatele, slavného britského interiérového designéra, který se specializuje především na návrhy kuchyní. Jeho zvláštní parfém No 1 Imperial Majesty se dostal i do Guinessovy knihy rekordů, a to díky extrémní ceně. Flakon z křišťálu Baccarat je totiž ozdoben 18karátovým zlatem a 5karátovým bílým diamantem. Jsou tak exkluzivní, že je shromažďují pouze soukromí znalci a vystavují je výhradně na prestižních místech, např. v Harrods v Londýně a Bergdorf Goodman.

Pokračování v dalším díle…