20 niche parfémových značek, které byste měli znát – 3. část

Poslední část článku o niche parfémových značkách, které byste podle mě měli znát. Niche parfémy nejsou nejlevnější záležitostí, ale díky kvalitním ingrediencím stojí za vyzkoušení.

12. Jo Malone – v současné době je jednou z nejuznávanějších parfémových značek na světě. Byla založena v roce 1994 a jejími produkty jsou elegantní a zároveň nadčasové vůně, které jsou netradiční a propracované. Koncept je takový, že každý má možnost vytvořit si svůj vlastní parfém díky vrstvení nabízených vůní nebo jejich kombinací.

13. Joya Studio – „joya“ ve španělštině znamená „klenot“. Značka nabízí vonné svíčky a parfémy, zakladatelem brooklynského studia vůní je Frederick Bouchardy. Vonné svíčky a vůně jsou vyráběny ručně. Základní filozofií studia je použití jednoduchých a místních surovin, trvale udržitelné balení a design a etické výrobní postupy.

14. Juniper Ridge – kalifornská značka vyrábí mýdla a vůně s unikátním složením – bez jakýchkoli umělých látek. Juniper Ridge založil v roce 1998 Hall Newbegin a vůně této značky jsou zvláštní tím, že se jejich akordy skládají z hub, větví nebo mechu, dále pak kůry nebo čistých extraktů různých bylin a květin.

15. LE LABO – malá společnost, která ručně dělá všechny své vůně v newyorské laboratoři s pomocí světových „nosů“. Zajímavé je, že laboratoř je otevřena i pro veřejnost, aby zájemci mohli sledovat a zažít proces výroby vůní. Těsně před expedicí jsou vonné olejové báze na základě poptávky smíchány s alkoholem, čerstvě vytvořený parfém pak dávkují do flakonů, jež následně označí štítkem a předávají zákazníkům, eventuálně posílají poštou. Tvůrci jsou toho názoru, že jejich vůně mají při prvním přivonění šokovat.

16. Maison Francis Kurkdijan – Francis Kurkdijan absolvoval prestižní školu parfému, ISIPCA ve Versailles. V roce 1993 vytvořil ve věku 24 dodnes nejžádanější parfém – Jean Paul Gaultier: Le Male. Po vytvoření více než 40 vůní dalších významných módních domů založil v roce 2009 svůj vlastní parfémový dům.

17. ODIN New York – multibrandový butik byl otevřen v roce 2004 na Manhattanu. Firma je v současnosti jednou z nejvlivnějších lifestylových sítí v New Yorku. Vůně je skryta v černých sametových krabicích a tekutina ambrové barvy navozuje pocit, že skrývá temné a zlověstné vůně, kdo však jednou přičichne, již nikdy nezapomene.

18. Penhaligon’s – Willam Henry Penhaligon založil stejnojmennou společnost v roce 1870 ve Velké Británii. Brzo se stal dvorním holičem a zároveň parfumérem královny Viktorie. První butik Penhaligon’s na Jermyn Street již neexistuje. V roce 1975 byl butik Penhaligon´s znovu otevřen v Covent Garden, a to díky nápadu módní návrhářky Sheily Pickles a režiséra Franca Zefirelliho. Firma je již 135 let oficiálním dovozcem kosmetiky pro britskou královskou rodinu.

19. Ramón Monegal – Ramón Monegal je dalším potomkem rodiny parfumérů, kteří založili Myrurgia, oficiální parfémový dům španělské královské rodiny. Učil se od takových mistrů, jakými jsou Marcel Carles a Pierre Bourdon. Už jeho první parfém z roku 1979 Alada sklízel úspěch. O třicet let později si splnil svůj sen a pod vlastním jménem začal představovat roky vybrušované nápady. Luxusní tvorba je ukryta v ikonických lahvičkách encrier.

20. Xerjoff – firma sídlí v italském Turíně, parfémy jsou vyrobeny v Grasse. Parfémy Xerjoff jsou nejpopulárnější v Evropě a na Středním východě, jedná se přitom o italskou luxusní vlajkovou loď. Nádherné benátské lahvičky a typické zlaté uzávěry chrání elixíry vyrobené proslulými parfuméry. Kvalita kompozic je dech beroucí, s takovými ingrediencemi se můžete setkat již jen zřídka.

Máte nějaké své zkušenosti s niche parfémy?